gsqybg

gsqybg

gsqybg

gsqybg

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

تصویر لورفته از موتورولا پی ۳۰

بخشی از موفقیت تمام شرکت‌های بزرگ به توانایی کارمندان برمی‌گردد. کارمندانی که بدون احساس ناامنی یا شرمندگی ریسک کرده و گام‌های بزرگ برمی‌دارند.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۲۹
  • gsqybg gsqybg
گوگل مپس حالا زمین را به شکل کره نشان می‌دهد!

با معرفی آیفون XS مکس اپل حالا یک رقیب دیگر به جمع مدعیان بهترین گوشی هوشمند بازار اضافه شده است. با ما و مقایسه آیفون XS مکس با جدی‌ترین رقبای آن همراه باشید.0
آیفون XS مکس بهترین گوشی هوشمند عرضه شده توسط اپل تاکنون محسوب می‌شود. اما این گوشی در مقابل رقبای قدرتمندی مثل گلکسی نوت 9 سامسونگ، اکسپریا ایکس‌زد 3 سونی و پی 20 پرو هواوی چگونه عمل خواهد کرد؟ مقایسه آیفون XS مکس اپل با این گوشی‌های اندرویدی پیش از عرضه رسمی شاید کار دقیقی نباشد اما می‌توانیم با نگاهی به مشخصات این گوشی‌ها نکات زیادی را دریابیم. اپل سرانجام آیفون XS و آیفون XS مکس را رونمایی کرد نام‌های آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR در سایت اپل لو رفت از روی مشخصات می‌توان گفت آیفون XS مکس از نظر پردازشی و گرافیکی احتمالاً عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد و پی 20 پرو نیز حالا با تراشه نسبتاً قدیمی خود رقیب قدرتمندی محسوب نمی‌شود. انتظار داریم در آینده نزدیک با معرفی میت 20 پرو و پیکسل 3 ایکس‌ال رقابت نزدیک‌تری داشته باشیم. همچنین با عرضه آیفون XS مکس می‌توان در مورد عملکرد دوربین و باتری آن بهتر نظر داد.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۳۴
  • gsqybg gsqybg
باید‌ها و نبایدها در طول موج‌های گرما

پژوهشگران "دانشگاه کارنگی ملون"(CMU) آمریکا، روش جدیدی برای تغییر سبک ویدئو ابداع کرده‌اند."آیوش بانسال"(Aayush Bansal)، دانشجوی دانشگاه کارنگی ملون و گروهش، با این روش، ساخت فیلم‌های پیچیده و کپی‌برداری کامل از سبک و محیطی متفاوت را امکان‌پذیر کردند. آنها با این روش موفق شدند، فیلم کاملی از "جان اولیور"(John Oliver)، کمدین انگلیسی را طوری ارائه کنند که شبیه به "استیون کلبر"(Stephen Colbert)، کمدین و مجری آمریکایی به نظر برسد.با استفاده از این روش می‌توان افراد را در حال انجام دادن کاری نشان داد که هرگز آن را انجام نداده‌اند. بانسال گفت: این ابزار، یک مدل ابتدایی را ارائه می‌دهد که قابل اصلاح است.در این سیستم، از نوعی الگوریتم هوش مصنوعی موسوم به "GANs" استفاده شده است تا بدون انطباق داده‌ها، سبک یک تصویر تغییر کند اما ممکن است این شبکه، تصاویری ایجاد کند که موجب در هم‌ریختن فیلم شود.در الگوریتم GAN، دو مدل وجود دارد؛ یک مدل تفکیک‌کننده برای یادگیری سبک تصویر یا ویدئو و یک مدل تولیدکننده برای یادگیری تصاویر یا فیلم‌هایی که با سبک خاصی منطبق هستند. هنگامی که این دو مدل با هم کار می‌کنند، سیستم می‌تواند چگونگی تغییر سبک را یاد بگیرد.شاید در آینده بتوان از این فناوری، در صنعت فیلم و دوبله و یا تغییر فیلم‌های سیاه و سفید به رنگی استفاده کرد اما پژوهشگران هشدار داده‌اند اگر این سیستم در دست افراد سودجو قرار گیرد، پیامدهای منفی به همراه خواهد داشت.
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۳۰
  • gsqybg gsqybg

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی ورود سرورهای نسخه‌های فارسی تلگرام با ارز دولتی در کشور اعلام کرد که در جریان نیستم و برای فیلتر این شبکه‌ها، دستوری دریافت نکردم.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۲۳
  • gsqybg gsqybg
پوش کمپین، تکنیک‌ جدید در بازاریابی

 

به گزارش خبرآنلاین، جک دورسی در جلسه کمیته انرژی و بازرگانی مجلس آمریکا ضمن تشریح الگوریتم شبکه اجتماعی و نظارت بر محتوای آن پذیرفت که ممکن است برخی از اکانت به‌اشتباه بسته‌شده باشند.{لینک}

به گفته وی به دلیل خطای نرم‌افزاری اسامی برخی در جستجوی خودکار و آخرین نتایج دیده نمی‌شود. البته وی نتوانست تعداد اکانت‌های بسته‌شده دو حزب عمده در کنگره را بر اساس آمار و ارقام اعلام کند.

فیلتر کردن محتوای شبکه‌های اجتماعی به بحثی سیاسی در امریکا تبدیل‌شده است و برگزاری جلسه استماع در کنگره بخشی از فشارهای سیاسی برای بازکردن محتوا به سود دست راستی‌هایی است که اخیراً در این شبکه‌ها فیلتر شده و باعث شد تا ترامپ به شبکه‌های اجتماعی حمله کند.

 

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۲
  • gsqybg gsqybg
پهپاد خورشیدی ایرباس ۴۵ روز در هوا می‌ماند / عکس

براساس اخرین اطلاعات از سوی دولت چین، تعداد کاربران اینترنت چین تا مرز ۸۰۰ میلیون رشد کرده است. با زومیت همراه باشید.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۵۰
  • gsqybg gsqybg
ابداع حسگری که می‌تواند داروی مناسب بعد از شیمی درمانی را تشخیص دهد

فواد امیری، مدیر خاورمیانه لوکوم گیمز، در گپی دوستانه با زومجی در رابطه با بازی زولا و عملکرد و چشم‌انداز آن در ایران صحبت کرده است.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۲:۳۸
  • gsqybg gsqybg
پارچه‌ای که حرکت صاحبش را متوجه می‌شود!

مسیر زندگی شخصی و شغلی ما، تحت تأثیر داستان‌های و روایت‌هایی است که از مدت‌ها پیش در ذهن خود تکرار کرده‌ایم. این روایات ارزش‌های عملکرد ما را شکل می‌دهند.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۴
  • gsqybg gsqybg
GPU Turbo: فناوری انقلابی در حوزه پردازش گرافیکی موبایل

 

به گزارش خبرآنلاین، نرم‌افزار تناسب‌اندام گوگل روی پلتفرم اندروید بازطراحی‌شده و ضمن مانیتورینگ فعالیت‌های روزانه سلامت قلب را نیز در اولویت قرار داده است.{لینک}

گوگل با همکاری انجمن قلب آمریکا/ AHA و سازمان جهانی بهداشت / WHO اپلیکیشنی را توسعه داده است که برای کاربر در نقش مربی ظاهرشده و فعالیت‌های فیزیکی را رصد می‌کند و سپس دستورالعمل لازم را صادر می‌کند.

دو ویژگی قابل‌توجه در نسخه جدید Move Minutes و Heart Points است.

از طریق Move Minutes کاربر کمتر از قبل نشسته و تشویق به تحرک روزانه می‌شود. مثلاً وقتی می‌بیند کاربر پس از ساعت‌ها نشستن بلند شده، توصیه می‌کند که به‌جای استفاده از آسانسور از پله بالا برود. همچنین به‌جای نشستن و خوردن قهوه پیشنهاد می‌کند که پیاده به سراغ دوستان برود.

اما از طریق Heart Points بر اساس اصل 30 دقیقه تحرک روزانه برای 5 روز هفته را پیش روی شما قرار می‌دهد فعالیت شما را می‌سنجد و سپس توصیه‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Google fit با اپلیکیشن‌های مشابه مانند Strava، Runkeeper، Endomondo و My FitnessPal مشارکت داشته و روند پیشرفت فردی را گزارش می‌دهد.

نسخه مخصوص این برنامه برای ساعت و دستبندهوشمند توسط گوگل طراحی‌شده و پاییز امسال همراه با گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال رونمایی خواهد شد.

قابلیت جدید گوگل فیت برای تناسب‌اندام و سلامت قلب

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۸
  • gsqybg gsqybg
رفع فیلتر برخی از شبکه های اجتماعی!

آفتاب‌‌نیوز :
بازسازی یک سلول، قابلیت جالبی است که دانشمندان، در حال بررسی آن هستند.

دانشمندان "موسسه پژوهشی سالک"(Salk Institute) آمریکا، به پیشرفت غیرمنتظره‌ای در این زمینه دست یافته‌اند و موفق شده‌اند زخم‌های باز را بدون نیاز به جراحی، به پوست سالم تبدیل کنند.

تمرکز این پژوهش، بر نوعی زخم موسوم به "cutaneous ulcers" است که معمولا در افراد مبتلا به سوختگی شدید، زخم بستر و دیابت دیده می‌شود. این زخم‌های شدید، عمیق هستند و به چندین لایه از پوست نفوذ می‌کنند؛ در نتیجه باید با عمل جراحی درمان شوند.

ترمیم زخم‌های باز بدون نیاز به عمل جراحی

دانشمندان موسسه سالک، برای برطرف کردن نیاز به عمل جراحی، روش‌های بازسازی پیشرفته‌ای را بررسی کردند. نکته اصلی این پژوهش، استفاده از سلولی موسوم به "کراتینوسیت"(keratinocytes) است که سلول‌های بنیادی را شبیه‌سازی می‌کند. کراتینوسیت‌ها، سلول اصلی سازنده لایه بیرونی هستند.

در شرایطی که زخم‌های حاد پدید می‌آیند، کراتینوسیت‌ها وجود ندارند و سلول‌هایی که در فرآیند ترمیم نقش دارند، به جای بازسازی پوست، بر انرژی خود و بستن زحم تمرکز می‌کنند.

"ماساکازو کوریتا" (Masakazu Kurita)، از پژوهشگران این پروژه گفت: هدف ما، ابداع پوست برای زمانی بود که پوستی برای ترمیم زخم وجود ندارد.

پژوهشگران، پروتئین‌هایی را در هر دو نوع سلول آزمایش کردند و در نهایت موفق شدند 55 پروتئین و مولکول‌های "آران‌ای" (RNA) منحصر به سلول‌های کراتینوسیت را شناسایی کنند. این فرآیند، مجموعه‌ای از "عوامل بازسازی" را مشخص کرد که می‌توانند به سلول‌ها، هویت جدیدی ببخشند.

در حال حاضر، این گروه پژوهشی، در تلاش برای بهینه‌سازی این روش و انجام دادن آزمایش‌های بیشتر برای تضمین ایمنی بلندمدت آن است. نکته قابل‌توجه پژوهش، این است که سلول‌ها می‌توانند هنگامی که در بدن هستند، تغییر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، "ژان کارلوس ایزپیسوا بلمونت"(Juan Carlos Izpisua Belmonte)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: اکتشافات ما، شواهدی در مورد بازسازی درون جانداری یک بافت کاملا سه‌بعدی مانند پوست ارائه می‌دهند. نتایج این پژوهش، نه تنها برای ترمیم پوست مفید هستند، بلکه می‌توانند به ارائه راهبردهای درون جانداری برای دیگر شرایط آسیب‌شناسی انسانی منجر شوند.

این پژوهش، در مجله "Nature" به چاپ رسید.

ترمیم زخم‌های باز بدون نیاز به عمل جراحی
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۵۶
  • gsqybg gsqybg