gsqybg

gsqybg

gsqybg

gsqybg

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

fghwzp

پس از آنکه اپل لپ‌تاپ‌های جدیدش، مک بوک پرو ۱۵ اینچی، را با بهره‌مندی از نسل هشتم پردازنده های اینتل به‌روزرسانی کرد و آن‌ها را روانه بازارهای جهانی کرد، حالا به نظر می‌رسد که کاربران این محصول از داغ کردن بیش از اندازه دستگاه خود ناراضی بوده و شکایت‌های خود را در فضای مجازی به گوش شرکت تولیدکننده یعنی اپل رسانده‌اند.طبق این گزارش‌ها، خنک‌کننده مک بوک پرو ۱۵ اینچی به خوبی کار نمی‌کند و یا برای پردازنده قدرتمند به کار برده شده در این محصول کافی نیست و نمی‌تواند دستگاه را به خوبی خنک کند.به گفته تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی، این مشکل بسیار جدی بوده و ممکن است به آسیب‌های جدی و نقض‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری بی‌شماری در این لپ‌تاپ‌ها بینجامد.وجود پردازنده فوق پیشرفته و قدرتمند Core i۹ اینتل در این لپ‌تاپ‌ها با توان پردازشی بسیار بالایی که دارد، نیاز به یک خنک‌کننده فوق قدرتمند دارد تا از داغ شدن و صدمه رساندن به دستگاه جلوگیری کند اما به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ جدید اپل این توانایی را ندارد و دستگاه به خوبی خنک نمی‌شود.

بسیاری از کانال‌های یوتیوب با تحلیل و آنالیز این دستگاه، آن را نامیدکننده و معیوب نامیده‌اند و از اپل درخواست کرده‌اند هرچه زودتر به موضوع مربوطه رسیدگی کند.آنچه برخی دیگر از تحلیلگران در این باره گفته‌اند آن است که ضخامت بسیار باریک دستگاه این اجازه را به اپل نداده است تا از خنک‌کننده قوی‌تر و بهتری استفاده کند. همانطور که می‌دانیم ضخامت مک بوک پرو ۱۵ اینچی ۲۰۱۸ ، ۱.۵۴ سانتی متر است.بسیاری دیگر نیز در فضای مجازی نتایج آزمایش و تست‌های واقعی را بیان کرده‌اند که به وضوح نشان می‌دهد مک‌بوک جدید اپل توانایی خنک کردن پردازنده فوق قدرتمند خود را ندارد.
منبع
  • gsqybg gsqybg
zkyyku

"لومن" دستگاهی است که تنفس بدن شما را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند به شما بگوید که در حال سوزاندن چربی هستید یا کربوهیدرات.این روزها تعداد زیادی از ردیاب‌های تناسب اندام در بازار وجود دارد که ادعا می‌کنند بینش و اندازه‌گیری دقیقی از فاکتورهای سلامتی را با استفاده از انواع زیست‌نشانگرها یا بیومارکرها ارائه می‌دهند.اما شاید قابل توجه‌ترین این دستگاه‌ها تا به امروز، لومن(Lumen) است که یک ابزار کوچک و سبک تنفسی است که ادعا ‌می‌کند متابولیسم بدن انسان را فقط با یک نفس اندازه‌گیری می‌کند.فناوری لومن مبتنی بر اندازه‌گیری واقعی سوخت و ساز است که به نام RQ نامیده می‌شود. برای چندین دهه دانشمندان و متخصصان تغذیه از RQ برای تعیین اینکه بدن چگونه مواد مغذی را متابولیزه می‌کند و انرژی مواد مغذی به چه صورت ذخیره و مصرف می‌شود، استفاده کرده‌اند.مقدار RQ برای فرد با اندازه‌گیری حجم کربن دی‌اکسید تولید شده توسط بدن در مقایسه با میزان اکسیژن مصرف شده توسط بدن محاسبه می‌شود.این آزمایش قبلا با استفاده از یک دستگاه تنفس پیچیده متصل به کامپیوتر انجام می‌شد که تنفس فرد را به مدت 20 دقیقه ردیابی می‌کرد.

مقدار RQ معمولا به عنوان اعشاری از 0.6 تا 1.0 نشان داده می‌شود، که 1.0 نشان می‌دهد بدن شما انرژی مورد نیاز خود را بیشتر از کربوهیدرات‌ها تامین می‌کند و عدد نزدیک به 0.7 نشان می‌دهد که بدن شما انرژی خود را با سوزاندن چربی به دست می‌آورد.RQ قطعا یک معیار متابولیک واقعی و ارزشمند است که دانشمندان می‌توانند از اطلاعات آن در راستای ارزیابی سلامت کلی فرد، استفاده کنند.ادعای بزرگ لومن این است که می‌تواند اندازه‌گیری دقیق RQ را تنها با یک نفس ارائه دهد.مطالعات توسعه این فناوری در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو انجام شده است.لومن به جای نمایش عددی RQ، نتیجه را در یک طیف، از چربی به کربوهیدرات نمایش می‌دهد و سپس برنامه‌های غذایی متناسب را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند روز شما را با توجه به مشخصات متابولیک خاص شما بهینه‌سازی کند.این دستگاه با یک اپلیکیشن جفت شده و می‌تواند خواب و فعالیت روزانه فرد را پیگیری کند تا به طور مداوم توصیه‌های خود را تغییر دهد.بدون شک لومن یک رویکرد شگفت‌انگیز برای ردیابی سلامت و تناسب اندام است.سازندگان لومن آن را یک فناوری انقلابی می‌دانند و واقعا هم اگر چنانکه ادعا شده است، کار کند، مزایای فوق‌اعاده‌ای را به همراه دارد.قیمت پیش‌خرید این دستگاه 199 دلار است که اکنون با تخفیف، با قیمت 179 دلار قابل سفارش است.اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود، توزیع این محصول از فوریه 2019 آغاز خواهد شد.
منبع
  • gsqybg gsqybg
dujgro

شرکت "رولزرویس"(Rolls-Royce)، ربات‌های متفاوتی ابداع کرده است که در قسمت‌های گوناگون هواپیما می‌چرخند و مشکلات احتمالی را بررسی می‌کنند.این ربات‌ها، بخشی از پروژه "موتور هوشمند"(IntelligentEngine) رولزرویس است. با بازرسی‌های انجام شده توسط این ربات، دیگر نیازی به خارج کردن کل موتور از هواپیما نیست. رولزرویس امیدوار است با این ابداع، برخی از کارهای جزیی مربوط به تعمیر و نگهداری، به طور همزمان انجام شوند.یکی از این ربات‌ها موسوم به "فلیر" (Flare) که می‌تواند به شکل مار درآید، مانند یک درون‌بین در فضای موتور می‌چرخد و با همکاری دیگر ربات‌ها، پوشش‌های تخریب شده مقاوم در برابر حرارت را تعمیر می‌کند.علاوه بر این، رولزرویس، ربات‌های کوچکی شبیه به سوسک ابداع کرده است که در مرکز موتور قرار می‌گیرند. این ربات‌های 10 میلی‌متری، به دوربین‌های کوچکی مجهز هستند و تصاویر زنده‌ای را به اپراتور ارائه می‌دهند تا بازرسی‌های بصری به شکل کارآمدتری صورت گیرد.فناوری دیگر رولزرویس، ربات‌هایی به باریکی مداد هستند که در موتور تعبیه می‌شوند. این ربات‌ها، از نظر حرارتی محافظت می‌شوند تا در برابر گرمای شدید مقاوم باشند و برای اطمینان از عملکرد درست اجزای موتور، هر زمان که لازم باشد، داده‌های مرتبط را به مرکز عملیات بازمی‌گردانند.شرکت رولزرویس در ابداع این فناوری‌ها، با "دانشگاه ناتینگهام" (University of Nottingham) انگلستان و "دانشگاه هاروارد" (Harvard University) آمریکا همکاری کرده است.
منبع
  • gsqybg gsqybg
vjexnu

 حدود 30 سال پیش، محققان بر این باور بودند که مغز انسان ویژگی های فردی اندکی دارد. ولی مطالعات اخیر نشان می دهد عوامل ژنتیکی و تجربه در مغز هر فرد اثراتی می گذارد و به همین دلیل ساختار مغز انسان ها مشابه نیست.در این مطالعه 200 سالمند سالم به مدت دو سال مورد بررسی قرار گرفتند و در طول این مدت هریک سه بار اسکن مغزی شدند. محققان بیش از 450 ویژگی آناتومی مغز از قبیل حجم مغز، حجم ماده خاکستری و سفید و ضخامت کورتکس را بررسی کردند.این مطالعه نشان داد برای مثال بازیکنان گلف، موسیقیدانان حرفه ای و برای مثال یک شطرنج باز حرفه ای، هریک ویژگی های مغزی منحصربفردی دارند که ناشی از ژنتیک و تجربیات فرد است.این مطالعه همچنین نشان می دهد تجربیات کوتاه مدت نیز در تغییر ساختار مغز موثر است. برای مثال اگر بازوی دست راست فردی به مدت دو هفته ثابت نگه داشته شود، ضخامت کورتکس مغز در ناحیه ای که مسئول کنترل بازوست، کاهش می یابد.نتایج این مطالعه در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.
منبع
  • gsqybg gsqybg
cpgosj

 

به گزارش خبرآنلاین، اولین بار است که غول آی تی توصیه به محدودکردن استفاده از فناوری می‌کند.{لینک}

«برادفورد اسمیت» پرزیدنت مایکروسافت در پستی طولانی از خطرات بالقوه فناوری یادکرده و با مثال زدن از محصولات بهداشت و درمان و خودرو، ضرورت تنظیم مقررات در این زمینه را از کنگره خواستار شد.

وی از محصولاتی مفید اما بالقوه مضر نام برد که دنیای بدون استانداردهای قانونی دارد.

اخیراً انتقادات جدی از سوی کارشناسان به فناوری تشخیص چهره واردشده است. درحالی‌که طرفداران این فناوری به شناسایی جنایتکاران از این طریق تأکید می‌کنند، طرفداران آزادی‌های مدنی می‌گویند این‌گونه فناوری‌ها باعث محدود شدن اعتراضات سیاسی در جوامع می‌شود.

نکته قابل توجه این‌که مایکروسافت اخیرا در قراردادی با حکومت آمریکا و سازمان مهاجرت، عرضه سرویس تشخیص چهره را برعهده گرفت که این موضوع باعث اعتراض کارمندان این کمپانی شد.

5656

 

منبع
  • gsqybg gsqybg
lekimi

 

به گزارش خبرآنلاین، اپل محصول 13 و 15 اینچی مک بوک پرو خود، مجهز به تاچ بار را با نسل هشتم سی‌پی‌یوهای اینتل به‌روزرسانی کرد.{لینک}

بنابراین کاربران قادرند لپ‌تاپی با 32 گیگ رم و 4 ترابایت حافظه اس اس دی داشته باشند، البته اگر باقیمت آن کنار بیایید!

درحالی‌که قیمت پایه این لپ‌تاپ‌ها در مدل 13 اینچی از 1799 دلار و 15 اینچی از 2399 دلار شروع می‌شود؛ مدل جدید 6700 دلار برایتان آب می‌خورد که این رقم 2400 دلار بیشتر از بهترین مک بوک پرو تولیدشده در سال 2017 است.

ظاهراً خیلی گران به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که اپل افزایش قیمت نداده و آپشن‌ها بیشتر شده است. درواقع مدل 15 اینچی با پردازنده سریع‌تر، گرافیک بالاتر و حافظه اس اس دی بیشتر، 2399 دلار بیشتر از قبل شده است.

دو آپشن 400 دلار بیشتر برای 32 گیگ رم و 3200 دلار برای 4 ترابایت اس اس دی، در مدل 2018 لحاظ شده و باعث افزایش قیمت تا 6700 دلار شده است.

البته با این پول می‌توانید «مک پرو» نیز بخرید که مجهز به پردازنده 12 هسته‌ای 2.7 گیگاهرتزی، 64 گیگ رم و 1 ترابایت اس اس دی است.

5656

 

منبع
  • gsqybg gsqybg

به گزارش خبرآنلاین، بقایای این جسد در سایت باستانی Atapuerca Gran Dolina در شمال اسپانیا کشف‌شده و به گفته محققان قدیمی‌ترین جسد کشف شد از یک انسان است که حالا از طریق دندان، سن او را تخمین زده‌اند. {لینک}

به گفته محققان استرالیایی، چینی، فرانسوی و اسپانیایی، عمر آن ما بین 772 هزار تا 949 هزار سال است.

استفاده از روش تخمین سن به‌وسیله کربن دارای محدودیت‌های فنی بوده و برای تخمین سن این جسد از «رزونانس پارامغناطیسی الکترون» استفاده‌شده است.

پیش‌تر از این تکنیک برای شناسایی سن گونه‌های بزرگ جانوری استفاده می‌شد اما این روزها برای تخمین سن از روی دندان به روش غیر تخریبی استفاده می‌شود.

این روش تحقیق برای شناسایی عمر بقایای موجودات به‌طور مبسوط در ساینس دایرکت توضیح داده‌شده است.{لینک}

 

5656

 

منبع
  • gsqybg gsqybg
تحلیل‌گران مرکز “BlueFin Research” در گزارشی تازه از توقف تولید آیفون X و آیفون SE به منظور تمرکز روی مدل‌های 2018 آیفون خبر دادند. با این کار، اپل می‌تواند هدف خود یعنی سفارش 91 میلیون آیفون تا پایان سال را تکمیل کند.برای سال 2019 نیز اپل عرضه 92 میلیون دستگاه از آیفون های جدید را که شامل سه مدل مختلف می‌شوند، در نظر گرفته است. از آنجایی که کاربران فعلی تمایل چندانی به ارتقا آیفون خود ندارند، این موضوع با معرفی نسل جدید تغییر کرده و فروش بیشتر از حد معمول برای اپل پیش‌بینی می‌شود.بعد از عرضه اولیه، انتظار می‌رود طی چهار دوره سه‌ماهه، به ترتیب 20، 60، 45 و 40 میلیون دستگاه از این سه مدل روانه بازار شوند. تحلیل‌گران همچنین پیش‌بینی می‌کنند که نسخه پلاس از آیفون ایکس بیشترین فروش را خواهد داشت و پس از آن نیز آیفون اقتصادی بیشتر از مدل دیگر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. فعلا خبری از توقف تولید آیفون 8 نیست.
منبع
  • gsqybg gsqybg
این فناوری شگفت انگیز می‌تواند اشیا را حتی در صورت پنهان شدن نیز شناسایی کند.این سیستم از یک فناوری رادار مانند برای ردیابی افراد در حین حرکتشان استفاده می‌کند. این فناوری "RF-Pose" نام دارد و قادر به تشخیص حالات افراد اعم از راه رفتن، نشستن، ایستادن، و دست تکان دادن آنها نیز است.در آزمایشات اولیه این فناوری توانست با دقت 83 درصد افراد را شناسایی کند به همین دلیل توسعه دهندگان آن بر این باورند که RF-Pose می‌تواند در آینده در کارهای مختلف از جمله کارهای پلیسی، عملیات نجات و مراقبت‌های بهداشتی، مورد استفاده قرار گیرد.این فناوری توسط گروهی از محققان و دانشجویان علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی ام.آی.تی و به رهبری "دینا خطابی"(Dina Katabi) دانشند سوری الاصل علوم رایانه توسعه یافته است.به گفته‌ محققان این فناوری از هوش مصنوعی برای آموزش دستگاههای بی‌سیم استفاده می‌کند تا به آنها آموزش دهد چگونه احساسات و حرکات افراد را حتی از پشت دیوار تشخیص دهند.جز اصلی RF-Pose یک فرستنده رادیویی بزرگ است. یک شبکه عصبی نیز برای تجزیه و تحلیل این سیگنال‌های رادیویی و تشخیص حرکات افراد مانند ایستادن، نشستن نیز استفاده شده است.یکی از قابلیت‌های شگفت انگیز RF-Pose این است که این فناوری قادر به بررسی و نظارت بر بیماری‌هایی نظیر پارکینسون، اِم‌اِس و دیستروفی ماهیچه‌ای نیز است به طوریکه RF-Pose  با جمع آوری داده‌ها می‌تواند تصویری از چگونگی پیشرفت بیماری را نقاشی کند.
منبع
  • gsqybg gsqybg
"ناسا" در مطالعه جدید خود با استفاده از اطلاعات تلسکوپ " NuSTAR" دریافت که سامانه ستاره‌ای "اتا شاه‌تخته" یا "اتا کارینا"( Eta Carinae) که درخشان‌ترین و عظیم‌ترین سامانه ستاره‌ای با فاصله ۱۰ هزار سال نوری است، در حال شتاب‌دادن به ذرات در فضا و تبدیل آن‌ها به ذراتی با انرژی بالا است.به طوریکه ممکن است برخی از این ذرات به عنوان پرتوهای کیهانی به زمین برسند."اتا شاه‌تخته" یا "اتا کارینا" یک  سامانه ستاره‌ای در صورت فلکی شاه‌تخته است که تقریباً ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ سال نوری با خورشید فاصله داشته و جرم آن بالای ۱۲۰ جرم خورشیدی تخمین زده شده‌است.این سامانه حداقل از دو ستاره تشکیل شده‌است. یکی از دو ستاره شناخته‌شده این سامانه، یک متغیر آبی درخشان "ال‌بی‌وی" است که در مراحل اولیه زندگی خود جرمی در حدود ۱۵۰ جرم خورشیدی داشته‌است. ولی امروزه حداقل ۳۰ جرم خورشیدی از جرم آن کاسته شده‌است. ستاره دیگر این سامانه یک ستاره "ولف-رایه"(ستاره پرجرم با جرم بالای ۲۰جرم خورشیدی) است که جرمی تقریباً ۳۰ برابر جرم خورشید دارد و به دور همدم بزرگترش در گردش است.انفجار "اتا کارینا" در دهه ۱۸۴۰ میلادی سبب پدیدار شدن سحابی موجدار" Homunculus " شده است.اکه تصویر آن توسط تلسکوپ فضایی "هابل" ناسا به ثبت رسیده است.
منبع
  • gsqybg gsqybg