gsqybg

gsqybg

gsqybg

gsqybg

۴۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است



به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، امسال در کنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۸ پکن، چینی‌ها از یک ربات که برای خدمت به سالمندان توسعه داده شده، رونمایی کردند.

"فنگ فنگ"(Fang Fang) یکی از بازدیدکنندگان این کنفرانس گفت: این ربات واقعا بامزه بود و به طرز جالبی آواز اپرا می‌خواند. من قصد دارم تا یکی از این ربات‌ها را برای والدینم خریداری کنم.

نام این ربات‌ها iPal است. ربات مذکور به لمس کردن واکنش نشان می‌دهد و هنگامیکه کاربران آن را صدا می‌زنند، سر خود را به سمت کاربران تکان داده و مکالمات ساده‌ای را با آنها انجام می‌دهد.

 علاوه بر آواز اُپرا خواندن، ربات یاد شده می‌تواند وضعیت آب و هوایی را به کاربران بگوید و به کاربران یاد آوری کند تا داروهایشان را مصرف کنند.

ربات مذکور توسط شرکت "AvatarMind" که یک کمپانی ساخت ربات در شهر نانجینگ چین است، توسعه یافته است.

"ونگ ونپینگ"(Wang Wenping) مدیر فروش این ربات‌ها گفت: این ربات‌ها به منظور کمک به سالمندان در انجام کارهای روزانه و داشتن یک دوست در زمان تنهایی توسعه داده شده است. جمعیت سالمندان چینی رو به افزایش است و از آنجایی که اکثر فرزندان آنها به دلیل مشغله کاری کنار آنها نیستند، این ربات می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

این ربات با تشخیص حرکات و چهره فرد می‌تواند هشدارهایی را که از نظر آن ممکن است علایم یک بیماری مشکوک باشد را شناسایی کرده و برای فرزندان آن فرد ارسال کند.

در این کنفرانس همچنین کمپانی"Zhongrui Funing Robotics" از ربات خود به نام "P-Care" که قد آن ۱.۵ متر است رونمایی کرد.

ربات "P-Care" بر اساس یک شخصیت کارتونی مشهور چینی به نام "the Monkey King" ساخته شده است.

این ربات می‌تواند حرف بزند، آواز بخواند، برقصد و به سالمندان یادآوری کند که ورزش کنند. هم چنین این ربات می‌تواند در خوردن غذا و نوشیدنی نیز به افراد سالخورده کمک کند.

P-Care با اندازه‌گیری فشار خون، درجه حرارت بدن و ضربان قلب سالمندان قادر به نظارت بر شرایط سلامت آنها نیز است.

ونگ در انتها افزود: حتی هوشمندترین ربات‌ها هم نمی‌توانند به طور کامل جایگزین انسان‌ها در مراقبت از سالمندان شوند. ربات‌ها می‌توانند سالمندان را سرگرم کرده و از آنها مراقبت کنند، اما باز هم تمام سالمندان نیاز دارند تا در کنار خانواده خود باشند.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۳
  • gsqybg gsqybg


اپل سرانجام لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو خود را با پردازنده‌های نسل هشتم اینتل آپدیت کرد. علاوه بر این حالا حالت True Tone به صفحه‌نمایش مک‌بوک پرو آمده و کیبورد نیز بهبود پیدا کرده است.0
با وجود این‌که سازنده‌های لپ‌تاپ‌های ویندوزی سال گذشته محصولات خود را با پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل به‌روز کردند اپل تازه به این فکر افتاده است. پردازنده‌های نسل هشتم حداقل ۵۰ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به نسل گذشته داشته و به این ترتیب مک‌بوک‌ پرو ۲۰۱۸ اپل بسیار سریع‌تر خواهند بود.در مورد مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی حالا پردازنده‌های نسل هشتمی و کم‌مصرف چهار‌هسته‌آی Core i5 و Core i7 اینتل را درون خود دارند و می‌توانید آن‌ها را با ۲ ترابایت SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم نیز سفارش دهید. گرافیک مورد استفاده در این مدل‌ها نیز Iris Plus 655 اینتل خواهد بود.مدل ۱۵ اینچ‌مک‌بوک پرو حتی سریع‌هر است. این لپ‌تاپ به پردازنده‌های ۶ هسته‌ای Core i7 و Core i9 مجهز شده و تا ۳۲ گیگابایت رم و ۴ ترابایت حافظه SSD نیز قابل سفارش هستند. تمامی نسخه‌ها همچنین به کارت گرافیک مجزای Radeon Pro‌ با ۴ گیگابایت حافظه مجهز شده‌اند. کیبورد مک‌بوک پرو جدید اپل از یک روش جدید برای جلوگیری از… آیا می‌دانید چیپست A11 Bionic آیفون 10 با یک مک‌بوک پرو 13… از نظر صفحه‌نمایش هر دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی با قابلیت True Tone که پیش از این در آیفون و آی‌پد دیده بودیم به‌روز شده‌اند. به گفته اپل صفحه‌نمایش مک‌بوک‌های جدید ۵۰۰ نیت روشنایی تولید کرده و از بازه P3 رنگی نیز پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب به لطف True Tone دمای رنگ نیز بسته به نور محیط تغییر خواهد کرد.اپل همچنین چیپ T2 خود را نیز به مک‌بوک‌ها اضافه کرده تا امنیت دستگاه بالاتر رفته و حالا بتوانید با گفتن «هی سیری» دستیار اپل را احضار کنید. سرانجام اپل کیبورد نسل سوم خود را برای تایپ بی‌سروصدا به مک‌بوک پرو آورده است.گفتنی است این تغییرات تنها در مک‌بوک‌ پروهای با تاچ‌بار صورت گرفته و مدل ۱۳ اینچی بدون تاچ‌بار کماکان از سخت‌افزار قدیمی بهره می‌برد. قیمت پایه مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید ۱۷۹۹ دلار و برای مدل ۱۵ اینچی ۲۳۹۹ دلار اعلام شده است.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۳۱
  • gsqybg gsqybg

هیوندای برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تبدیل شدن به پیشتاز فناوری در دنیای خودرو دارد.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۲۷
  • gsqybg gsqybg


هفته‌ی گذشته اعلام شد که نخستین پروازهای آزمایشی فضاپیماهای مسافرتی بوئینگ و اسپیس‌ایکس به‌دلیل مشکلات مختلف مجددا تا سال آینده به تعویق خواهد افتاد.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۰
  • gsqybg gsqybg


وسواس فکری عبارتی است که به اشتباه با معانی منفی تدبیر می‌شود درصورتی‌که مانند سوخت و انرژی برای کارآفرینی است و موفقیت را تضمین می‌کند.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۲۹
  • gsqybg gsqybg

مدت‌ها است که صحبت از موتورسیکلت‌های الکتریکی هارلی-دیویدسون به میان آمده است. ابتدا در سال 2014 این موضوع به عنوان پروژه "LiveWire" اعلام شد که یک دوچرخه بود که با برخی تغییرات در طراحی، قرار بود تبدیل به یک موتورسیکلت الکتریکی شود که این شرکت قصد داشت طی چند سال آینده عرضه کند.

اما در نهایت به نظر می‌رسد که "LiveWire" در سال آینده در دسترس خواهد بود. این خبر به عنوان بخشی از استراتژی شتاب‌دهنده هارلی-دیویدسون منتشر شده است که الهام‌بخش نسل بعدی موتورسیکلت‌سواران با محصولات این شرکت است.

کمپانی هارلی-دیویدسون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این پروژه، شرکت هارلی-دیویدسون را به یکه‌تاز و رهبر صنعت موتورسیکلت‌سازی در توسعه و ساخت موتورسیکلت‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که می‌تواند پای این فناوری را به مسابقات ورزشی نیز باز کند.

تصویر منتشر شده تنها یک نمونه اولیه است و ممکن است در زمان تولید دستخوش تغییر شود و همچنین ممکن است در هنگام عرضه، در هر بازاری موجود نباشد.

علاوه بر این، دو مدل دیگر نیز وجود دارد که یکی سبک‌تر و به شکل موتورهای کراس است و دیگری به شکل موتورهای شهری و کلاسیک است که هر دو قرار است در سال 2022 عرضه شوند.

البته این شرکت معروف از تولید موتورسیکلت‌های بنزینی دست نکشیده است و تولید دو موتورسیکلت جدید و قدرتمند را برای عرضه در سال‌های 2020 و 2021 در برنامه دارد.

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۴
  • gsqybg gsqybg

 

به گزارش خبرآنلاین، محصول موسوم به FitBit Charge 3 قرار است در برلین و در رخداد فنی ایفا 2018 رونمایی شود اما تصاویر این دستبند هوشمند و تناسب‌اندام و سلامت، در فضای مجازی منتشر شد.{لینک}

فیت‌بیت پس از موفقیت در عرضه ساعت هوشمند Versa تصمیم به عرضه نسخه جدید دستبند تناسب‌اندام گرفت.

عرضه محصول جدید با تنوع در بندهای آن می‌تواند خریداران را به خود جلب کند.

تصویر لورفته دستبندهوشمند فیت‌بیت چارج ۳

تصویر لورفته دستبندهوشمند فیت‌بیت چارج ۳

تصویر لورفته دستبندهوشمند فیت‌بیت چارج ۳

 

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۳۲
  • gsqybg gsqybg

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک پژوهش جدید روی سیاره‌های فراخورشیدی از پژوهشگران دانشگاه "آیکس-مارسی"(Aix-Marseille) نشان می‌دهد که این اجرام دارای اتمسفر هیبریدی یا ترکیبی ستاره-سیاره‌ای هستند.

تلسکوپ‌های "هابل" و "اسپیتزر هاوس" ناسا مشاهدات خیره‌کننده‌ای از سیارات فراخورشیدی انجام داده‌اند که فیزیکدانان را بهت‌زده کرده است.

سیاره‌های فراخورشیدی بسیار داغ موسوم به "Ultrahot Jupiter"، مکان‌های جذابی در خارج از منظومه شمسی ما هستند که هوا در آنها بی‌وقفه گرم است و هوا آنقدر خشک است که امکان بارندگی وجود ندارد.

ژوپیترهای بسیار داغ نامی است که به یک نوع خاص از سیاره داده شده است که حضور آن در خارج از محدوده سیستم خورشیدی ما ثبت شده است. این سیارات فراخورشیدی داغ به دلیل نزدیکی به ستاره‌هایشان، جو بسیار داغی دارند.

یک راز سر به مهر قدیمی

این که چرا هیچ نشانی از بخار آب در اتمسفر این سیارات دیده نمی‌شود، برای چندین دهه برای دانشمندان مورد سوال بوده است. مطالعه نظری جدید با استفاده از تلسکوپ‌های هابل و اسپیتزر به همراه شبیه‌سازی‌های کامپیوتری، به این سوال جواب داد.

این مطالعه جدید نشان داد که سیارات فراخورشیدی دارای اتم‌های اکسیژن و هیدروژن می‌باشند که اجزای مهم تشکیل آب هستند. با این حال، مولکول‌های آب به علت دمای شدید این سیاره‌ها و تابش شدید، کاملا از هم جدا شده‌اند.

"ویوین پارمنتیر" نویسنده اصلی این مطالعه و اخترفیزیکدان در دانشگاه آیکس-مارسی فرانسه می‌گوید: روزهای این سیارات، آنها را تبدیل به کوره‌های داغی می‌کند که جو سیاره را بیشتر به جو ستاره شبیه می‌کند تا سیاره.

وی افزود: به این ترتیب ژوپیترهای داغ، نگرش ما را نسبت به سیارات فراخورشیدی تغییر دادند و با این مطالعات، ما به زمینه جدیدی در بررسی اتمسفرهای سیارات فراخورشیدی دست یافتیم.

دانشمندان از طریق یافته‌های این مطالعه می‌توانند توضیح دهند که چرا این اجرام آسمانی قادر به تولید هر نوع باران یا آب روی سطح خود نیستند.

با توجه به اینکه دمای هوا در طول روز می‌تواند بین 2 تا 3 هزار درجه سانتیگراد باشد، جای تعجب نیست که آب در این سیاره‌ها شکل نمی‌گیرد.

ژوپیترهای بسیار داغ، احتمالا داغ‌ترین سیاره‌های شناخته شده هستند. در حالی که درجه حرارت در طول روز 2 تا 3 هزار درجه سانتیگراد است، در شب با وجود پایین آمدن دما، تازه به حدود 1500 درجه سانتیگراد می‌رسد.

"پارمانتیر" امیدوار است که این نتایج بتواند بینش مورد نیاز را برای بررسی و تجزیه و تحلیل بیشتر اتمسفرهای این سیاره‌ها ارائه دهد.

این مطالعه در مجله Astronomy and Astrophysics منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۴۰
  • gsqybg gsqybg

شرکت هوافضایی اسپیس ایکس در مراسمی که روز دوشنبه برگزار کرد، از تجهیزات آموزش فضانوردان خود، از جمله پانل‌های کنترل کپسول فضایی دراگون، رونمایی کرد.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۱
  • gsqybg gsqybg

محققین دانشگاه مینه‌سوتا، روش جدیدی را برای درمان برخی صدمات نخاعی با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ابداع کردند.

Arrayمنبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۵۲
  • gsqybg gsqybg